streda 17. júna 2009

Clive Barker´s Book of Blood


CLIVE BARKER´S BOOK OF BLOOD
Veľká Británia, 2008, 99 min.
réžia: John Harrison
obsadenie:
Jonas Armstrong - Simon McNeal
Sophie Ward - Mary
Paul Blair - Reg Fuller
spoločnosť: Matador Pictures

Ako malé intermezzo medzi Kingovými adaptáciami som vybral najnovšie zfilmované dielo od ďalšieho novodobého kráľa hororu Clive Barkera. Book of Blood pochádza z rovnomernej knihy, kde okrem iných vyšiel aj napríklad Midnight Meat Train.
Príbeh sa točí okolo študenta Simona, ktorého si všimne profesorka paranormálnych javov. Simon mal v detstve dar jasnovidectva a profesorka chce tento jeho dar využiť na skúmanie tajomstvom a úmrtiami zahalenej podkrovnej izby v istom starom dome. Mladý študent jej ponuku príjma a zisťuje , že cez noc zo šatníka vychádzajú tajomné sily, duchovia , ktorí mu začnú na telo vrývať všelijaké znaky a písma.Profesorka Mary je týmto úkazom fascinovaná natoľko, že sa Simon stáva doslova jej otrokom.
Po vzhliadnutí traileru na tento film , niekedy zhruba pred tromi mesiacmi, som bol trošku v rozpakoch ako toto, jedno z najslávnejších Barkerových diel pretransformovali do filmu a bol som pripravený na sklamanie. To sa našťastie nekonalo a dostal som Barkera takého ako ho mám rad trochu zvrhlého, trochu šokujúceho , ale hlavne strašidelného a nápaditého. Režisérovi John Harrisonovi (okrem iného spolupracoval na niekoľkých dieloch Tales From The Crypt) sa podarilo navodiť hrôzostrašnú atmosféru starého domu, ako aj stupňovanie fanatizmu hlavnej predstaviteľky k mladému študentovi a jeho daru. Priznávam, že knižnú predlohu som nečítal, takže to nemôžem porovnať, ako film sa mi Book of Blood páčil a hororovým zanietencom ho môžem len doporučiť.
linky nájdete na:
http://katz.cd/download/3371279/Movie/Clive-Barkers-Book-of-Blood-2008/
titulky:
http://www.titulky.com/Book-of-Blood-133191.htm

1 komentár:

  1. Súhlasím! Book of Blood sa podaril skvele, a je to najlepšia ducharina zo západu za posledné dva roky.

    OdpovedaťOdstrániť