pondelok 2. marca 2009

Cypher


CYPHER
USA, 2002, 95 min.
réžia: Vincenzo Natali
hrajú: Jeremy Northam, Lucy Liu, Nigel Bennett

Príbeh sa odohráva v blízkej budúcnosti. Morga Sullivan (Jeremy Northam) je plachý muž, ktorý sa uchádza o miesto vo svetovej počítačovej spoločnosti Digicorp. Jeho úlohou bude pracovať ako špión a na rôznych konferenciách zaznamenávať prejavy. Získa novú identitu a jeho osobnosť sa začne meniť. Na jednom s meetingov stretáva záhadnú ženu Ritu Foster (Lucy Liu) a zisťuje, že jeho práca nie je tým čím si myslel. Nie je ohrozená iba jeho vlastná identita, ale aj jeho život.
Na toto nenápadne sci-fičko som narazil len nedávno a hoci to nie je horor rozhodol som sa, že ho aj napriek tomu zavesím na blog. Už len preto, že režisér Vincenzo Natali natočil svojho času vynikajúcu Kocku a jeho vycibrená réžia a hranie sa s kamerou sa mi veľmi páči. Inteligentný dej sa síce v priebehu filmu troška zamotá, no nemal som pocit, že by som niečomu nerozumel. Hlavní predstavitelia, hlavne Jeremy Northam, zvládli svoju úlohu veľmi dobre a aj vďaka ním film príjemne odsypáva. Trošku by som, ale vytkol scenáristom koniec, ktorý nemusel byť taký klíšovitý. Aj napriek tomu Vincenzo Natali ma nesklamal a už sa teším na jeho nový film s názvom Splice.
kamera: 80%
Morgan Sullivan vs. Jack Thursby: 70%
Jeremy Northam: 80%
linky nájdete na:
http://www.sinlesslinks.com/Movies/cypher-2002-dvdrip-xvid/
titulky:
http://www.titulky.com/Cypher-37396.htm
http://www.titulky.com/Cypher-85016.htm

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára