pondelok 12. januára 2009

Saw 5


SAW 5
USA, 2008, 88 min.
réžia: David Hackl
hrajú: Tobin Bell, Scott Patterson, Costas Mandylor, Julie Benz

Najprv som váhal, že či si mám tento film pozrieť alebo nie, pretože som sa bál zmätku, ktorý by mohol vzniknúť tým, že už je to nejaká doba odkedy som videl Saw 4 a tak ďalej až po jednotku. No presvedčila ma priateľka a tak som sa nakoniec odvážil a zmätok som nemal.
Príbeh sa v podstate odvíja tam kde skončil štvrtý diel. Jigsaw je mrtvý no v jeho práci pokračuje detektív Hoffman, to ako k tomu došlo a prečo je to tak sa dozvieme z flashbackov takže pre tích, ktorí sledujú celú sériu v tom bude malá pripomienka k predchádzajúcim dielom, dostaví sa tak nejaký celok skladačky. No Hoffmanovi ide po krku jeho kolega a hrozí, že sa všetká pravda dostane na povrch. Paralelne na to sa odvíja aj príbeh piatich nešťastníkov uvezneních v Hoffmanových miestnostiach z pascami. Takže Saw 5 sa v tomto vôbec nelíši od svojich starších bratov. Aj štýl réžie o ktorú sa postaral debutant David Hackl, je podobný v niektorích momentoch až šablonovitý. Tomuto dielu kritici vytíkali prílišnu konštruktčnosť príbehu akoby bol robený na silu a do počtu. Som si istý, že tvorcovia by im v tomto mohli protirečiť. V niektorých momentoch to tak môže vyzerať, no myslím si že piaty diel zapadá do priemeru celej série s výnimkou prvéhu dielu, ktorý keďže bol prvý a zároveň aj nastolil latku, tak podľa môjho názoru bol aj najlepší. Tvorcovia už koncom minulého roka avízovali na halloween 2009 šiesty diel, preto aj koniec tohto piateho dielu niečo napovie. Teraz budem trochu parafrázovať Jigsawa , ale nakoniec už mi nič iné neostáva iba dodať ..Let the play begin.
pasce: 70%
spracovanie: 50%
napätie: 50%
film nájdete na:
http://www.scnsrc.net/films/saw-v-dvdrip-xvid-vst/
titulky:
http://titulky.com/Saw-V-123006.htm




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára